Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2006

Δυστυχώς, κατά την εκκλησία, Επιληψία = Δαιμονισμός !

Μια απόδειξη: η συμπεριφορά του επιφανούς Ιερομομονάχου Γέροντος Προρφυρίου (1906-1991)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Επι σειρά ετών πίστευα ότι η Εκκλησία μας δεν συσχετίζει πλέον τον "δαιμονισμό" με την "επιληψία". Ωστόσο, η ενασχόλησή μου με το ζήτημα, μου αποκάλυψε ότι η Εκκλησία μας δεν έχει προβεί σε τέτοια διευκρίνιση και ότι η υφιστάμενη πρακτική αρκετών ιερομονάχων και ιερέων κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Γνωρίζω πολλές οικογένειες με παιδιά που πάσχουν από επιληψία, οι οποίες (εδώ στην Κύπρο) καταφεύγουν σε εξορκισμούς. Δεν μπορώ όμως να κομίσω τέτοια τεκμήρια για ευνόητους λόγους. Ετσι επαναφέρω την περίπτωση ενός διακεκριμένου Ιερομονάχου, του Γέροντος Πορφυρίου, σχετικό τόπο έχω και στο άλλο μου μπλογκ. Σας παρακαλώ διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα από μια συνέντευξη του Ιερομονάχου και θα καταλάβετε:

Παρουσιαστής:

Ο Γέροντας Πορφύριος στην προηγούμενη ενότητα εννοεί ότι πολλές φορές ο άνθρωπος γίνεται ενεργούμενο κακών σκέψεων, είτε δικών του, είτε υποβολιμαίων από το πονηρό πνεύμα, χωρίς να το καταλαβαίνει και τότε παρασύρεται χωρίς αυτοέλεγχο και κάνει αυτό που κάνει, που αργότερα νομίζει ότι δεν το ήθελε, αλλά που στην πραγματικότητα το θέλησε και αυτός. Συνεργάζεται με τον κακό λογισμό, λέει μέσα του για μια στιγμή το ναι και ύστερα αφήνεται και δρα ανέλεγκτα και κάνει πράγματα που ίσως και να μην τα θυμάται μετά. Όμως στην αρχική στιγμή υπέκυψε με το θέλημά του και έτσι κατελήφθη από το πάθος του. Αυτό ο Γέροντας το ονομάζει μυστηριώδη τρόπο. Γιατί δεν είναι αμέσως από όλους αντιληπτό, είναι όμως αλήθεια ότι συμβαίνει. Γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή στην πρώτη στιγμή που έρχεται ο κακός λογισμός, να τον περιφρονήσουμε και να στραφούμε αμέσως στον Χριστό, για να μη μας πιάσει και μας αιχμαλωτίσει την θέληση και μας κάνει ό,τι θέλει μετά χωρίς να ελέγχουμε την κατάσταση.

Γέροντας Πορφύριος:

(...). Μια φορά ήτανε ένα αγόρι, είχε έρθει εδώ και μου ‘λεγε: «Γέροντα, έχουμε την αδελφή μου και υποφέρει πολύ».

Λοιπόν, του λέω τι;

"Αυτή, λέει, παθαίνει επιληψία και μας έχει ξετρελάνει όλους στο σπίτι."

Λοιπόν, ακούστέ με, είναι ένα ωραίο παράδειγμα και αυτό. Δεν κάνει να λέω ονόματα, αλλά που να καταλάβετε τώρα. Του λέω, κοίτα δω, η αδελφή σου ξεύρεις δεν έχει επιληψία. Μου λέει, έχει και ταράζεται πολύ και δαγκάνει και τα χείλη της η καημένη. Του λέω, το κάνει έτσι. Όχι, μου λέει, δεν γίνεται, δεν το κάνει έτσι. Την πιάνει. Του λέω, να την φέρεις. Λέει, να την φέρω αύριο; Φέρτηνε του λέω.

Λοιπόν, την άλλη μέρα πλακώνει η κοπελίτσα, μια ωραία κοπέλα με τα μαλλιά πίσω έτσι, σαν αλογοουρά. Ε! και λέει, μ’ έφερε ο αδελφός μου, να μου πεις συμβουλές, μου λέει, γιατί υποφέρω από επιληψία και στενοχωριούνται στο σπίτι όλοι.

Της λέω, έλα εδώ κάτσε. Ξεύρεις τι είδα εγώ από μακριά μόλις μου έλεγε ο αδελφός σου ότι πάσχεις από "επιληψία"; Έβλεπα ότι το κάνεις μόνη σου αυτό το πράγμα. Όχι, μου λέει, δεν το κάνω. Δεν το κάνω, μου λέει. Της λέω, το κάνεις μόνη σου. Όχι δεν το κάνω, μου λέει. Να σκεφτείς, λέει, ότι, όταν συνέρθω πολλές φορές, έχω δαγκάσει τα χείλη μου και βγάζουν αίμα.

Μωρέ, το ξέρω, της λέω. Αλλά άκουσε να σου πω, πως γίνεται. Της λέω, εσύ έχεις μεγάλον εγωισμόν μέσα σου, θέλεις να σ’ αγαπούνε όλοι. Και πολλές φορές, όταν δεις του γονείς σου να περιποιούνται κάποιον αδερφό σου, ε! το κάνεις μόνη σου. Ξεύρεις πως γίνεται αυτό το πράγμα, και κάνεις έτσι και το κάνεις. Δηλαδή, ανοίγεις, σε κυριεύει ο δαίμονας και από κει και πέρα τα χάνεις. Πέφτεις κάτω, αφρίζεις, χτυπιέσαι, δαγκάνεις τα χείλη σου, για θυμήσου το, της λέω, ρε κόρη; Ε! αυτό το κάνω, μου λέει. Λέω, πως το κάνεις, γιατί το κάνεις; Να, όταν με στενοχωρήσουν δεν έχω τίποτ’ άλλο να κάνω, κάνω αυτό για να το καταλάβουν να μη με στενοχωρούν, να μ’ αγαπούν και να μου φέρνουνε εκείνο που θέλω. Λέω, καλά τα λες αυτά, το καταλαβαίνεις; Το καταλαβαίνω. Το καταλαβαίνεις ότι το κάνεις μόνη σου;

Τώρα, λέει, το κατάλαβα ότι το κάνω μόνη μου. Το προκαλώ, λέει, αλλά έπειτα χάνομαι. Απ’ εκεί και πέρα χάνομαι, με πιάνει αυτό, πάει, δεν ξεύρω τι κάνω, μου λέει, είμαι κατειλημμένη πια από το κακό.

Τ’ ακούσατε αυτό; Τ’ ακούσατε; Είναι σπουδαίο. Δηλαδή, πως ανοίγεις την θύρα.

(...)

Πηγή: http://66.249.93.104/custom?q=cache:Ckka8lciY_UJ:www.oodegr.com/oode/psyxotherap/katathlipsi1.htm+%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%AF%CE%B1&hl=el&ct=clnk&cd=4


* * *

Σημείωση: Για να μην υπάρξει η παραμικρή αμφιβολία, για να μην έλθει δηλαδή κάποιος και μας πει ότι ο εν λόγω Ιερομόναχος Γέροντας Προρφύριος (ο... ιαματικός, έτσι τον λένε) δεν είναι Ορθόδοξος ή είναι αιρετικός ή ότι δεν είναι αναγνωρισμένης αξίας από την Επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία μας, παραθέτω τις κάτωθι συναφείς ιστοσελίδες/τεκμήρια:

http://www.porphyrios.net/GREEK/indexG.html

http://www.porphyrios.net/GREEK/BIOS/stonkosmo.html

http://www.oodegr.com/index.htm

http://www.oodegr.com/oode/erwtiseis/erwtiseis.htm

http://www.oodegr.com/oode/erwtiseis/epistoles/iereis/metallinos1.htm

http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/monasticism/porfyrios1.htm

http://athos.edo.gr/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=66

http://athos.edo.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=4

http://www.imsamou.gr/articles.php?id=11&PHPSESSID=e3c13283521963f11283276424843042

http://66.249.93.104/custom?q=cache:XVDPPnjmR7wJ:www.imlarisis.gr/main.php%3Fp%3D68%26more%3D1%26page%3D3+%CE%A0%CE%BF%CF%81%CF%86%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82+%CE%99%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B1%CF%87%CE%BF%CF%82+%CE%A0%CE%BF%CF%81%CF%86%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82+%CE%99%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B1%CF%87%CE%BF%CF%82&hl=el&ct=clnk&cd=12

Με αγάπη

Παράγραφος

36 σχόλια:

paragrafos είπε...

Αλλο η δεισιδαιμονία κι άλλο η δικριτική πίστη προς κάτι το άγνωστο, η οποία μας οπλίζει με αισιοδοξία
-------------------------


Αν και δεν τα πάω καλά με τις θετικές επιστήμες, ωστοσο μελετώντας σε ανύποπτο χρόνο κατι από το έργο και τη ζωή του Νεύτωνα, διαπίστωσα πως είχε μια κρυφή (δεισιδαίμονα) πλευρά που ανακαλύφθηκε εκ των υστέρων, τρεις αιώνες μετά: [πέρα από το ότι ήταν ως άνθρωπος μοχθηρός (συκοφαντούσε συστηματικα τον Leibniz)] ήταν και κρυφα... αποκρυφιστής, μυστικιστής. Και ολα αυτά προκύπτουν από έναν τεράστιο όγκο χειρογράφων του που ουδείς είχε μελετήσει συστηματικά αφου δεν είχαν επιστημονικό ενδιαφέρον!!!

Στις αποκαλύψεις αυτές, αν δεν με απατά η μνήμη μου, προέβην ο Κέυνς (ο πασίγωνστος οικονομολόγος), ο οποίος σε μια του προκλητική διάλεξή ανακοίνωσε (ίσως με κάποια δόση υπερβολής) πως ο Νέυτωνας δεν ήταν τόσο ο εκπρόσωπος της εποχής του Ορθού λόγου (όπως πιστεύεται) αλλά ο ύστατος των μάγων του... μεσαίωνα.

Μήπως και ο γενάρχτης της Κοινωνιολογίας, ο Αυγουστος Κοντ, (την επιστημη του την αποκαλούσε "κοινωνική φυσική") δεν έφτασε προς το τέλος της ζωής του να οραματίζεται μια θρησκεία με ιεράρχες τους "κοινωνικούς φυσικούς" και άλλα τινά θρησκογενή τελετουργικά;

Μήπως και σπουδαίες προσωπικότητες της διανοούμενης Ελλάδας (πχ Δημ. Μαρωνίτης που αν και ψάλτης δεν θελει ν΄ακουει για χριστοδουλους), δεν είναι ορθόδοξοι χριστιανοί;

Διαβάζοντας ο,τι μπορώ από το έργο του Κωνσταντίνου Τσάτσου, διαπιστώνω τεράστια αφοσίωση στην θρησκεία και στο θεό, τόση ώστε να... τρομάζω. Με καθησυχάζει λίγο η αντίθεση του Δ. Τσάτσου που έλεγε πως διαφωνώ ριζικά με το θείο μου: εκεινος είναι ιδεαλιστής, καντιανός.. ευσεβιστής, ενώ εγω... φυσιοκράτης, αριστοτελικός κλπ.

Τώρα, κι εγω η ταπεινή, κοινή θνητή, που δεν πολυπιστεύω σε θεούς και θεωρώ κουτές ακόμα και τις δοξασίες της θρησκευτικής μας παράδοσης, έχω πάνω από το προσκέφαλο της κορούλας μου ένα φυλαχτάρι (σταυρός από τα ιεροσόλυμα) που μου το έστειλε η εκλεκτή μου φίλη (Αθηναία) ακτιβίστρια και βέρα ορθολογίστρια.

Και ολιγόστιγμη προσευχή κανω τη νύχτα, νοερά, (που μοιάζει περισσότερο με ευχή και ελπίδα) για τα αγαπημένα μου πρόσωπα, όσα θυμαμαι εκεινη την ώρα.

Ομως με τα ζώδια, τις μαγγανείες, τους εξορκισμους, τα ευχέλαια, τα πνεύματα του... κακου, τους δαιμονισμους, πολλές αόριστες ψευδοφιλοσοφίζουσες ανατολικής προέλευσης ενναλλακτικές θεραπείες και τα ρέστα, με όλα αυτά, όχι μονο δεν έχω καμία απολύτως σχέση, τουναντίον, κάποτε φτάνω στο σημειο (για προσωπικους λόγους) να μην διάκειμαι απέναντί τους φιλικά!


Με πολλή αγάπη

Α.


Σχόλιο που έκανα χτες στο μπλογκ του ΝΔ - Πεμ Οκτ 12, 01:11:21 μμ

mickey είπε...

Τα θερμά μου συγχαρητήρια ΚΑΙ ΕΔΩ!!!

Αξίζετε ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ και να ξέρετε πως στον αγώνα σας δεν είστε μόνοι ;)

Ανώνυμος είπε...

Για να ειμαι ειλικρινης διαβασα το σημερινο post στα πεταχτα. Δεν αντεχω να διαβαζω τετοιου ειδους "αρλουμπες". Συγχωρεστε μου την εκφραση, αλλα ειμαι πολυ φορτισμενη. Σημερα εμαθα απο την μητερα μου οτι ενα οκταχρονο αγορακι , απο το φιλικο μας περιβαλλον, ειχε μια επιληπτικη κριση. Οι γονεις πηγαν σε καποιον γιατρο και εκαναν και καποιες εξετασεις. Οταν ειπα στην μητερα μου να δωσει το τηλεφωνο μου για να επικοινωνησουν μαζι μου(για μια ηθικη συμπαρασταση πιο πολυ) μου ειπε οτι οι γονεις εχουν απαγορευσει σε ολους να κοινοποιησουν το γεγονος, και οτι η ιδια το εμαθε εμπιστευτικα απο την γιαγια του παιδιου. Κατανοω οτι το σοκ ειναι μεγαλο και η αντιδραση τους αναμενομενη. Δεν μπορω ομως να παψω να αναρωτιεμαι τι στην ευχη μαθαινουμε στα σχολεια. Ειναι αραγε πιο χρησιμος ο Υπερσυντελικος του ρηματος κελευω ,απο την γνωση που αφορα θεματα οπως π.χ. η επιληψια, το aids ,ο ρατσισμος, η αυτογνωσια, το μεγαλωμα ενος παιδιου, και χιλιαδες αλλα οπου βλεπουμε καθημερινα να υπαρχει ελλειπης πληροφορηση???????
ΕΛΕΟΣ πια εχουμε γεμισει απο "επιστημονες" με δυο και τρια μεταπτυχιακα που αγνοουν παντελως τα βασικα της ΖΩΗΣ και δεν ξερουν να ανιμετωπισουν με ωριμοτητα τις τυχον δυσκολιες.


Συγχωρεστε το φορτισμενο υφος μου, ειμαι σιγουρη οτι κατανοειτε!

paragrafos είπε...

tolitsa said...
Για να ειμαι ειλικρινης διαβασα το σημερινο post στα πεταχτα. Δεν αντεχω να διαβαζω τετοιου ειδους "αρλουμπες". Συγχωρεστε μου την εκφραση, αλλα ειμαι πολυ φορτισμενη. Σημερα εμαθα απο την μητερα μου οτι ενα οκταχρονο αγορακι , απο το φιλικο μας περιβαλλον, ειχε μια επιληπτικη κριση. Οι γονεις πηγαν σε καποιον γιατρο και εκαναν και καποιες εξετασεις. Οταν ειπα στην μητερα μου να δωσει το τηλεφωνο μου για να επικοινωνησουν μαζι μου(για μια ηθικη συμπαρασταση πιο πολυ) μου ειπε οτι οι γονεις εχουν απαγορευσει σε ολους να κοινοποιησουν το γεγονος,
----------------------------

Καλη μου φίλη,

αν σας πώ τι ζω κάθε μερα κατά τη διάρκεια των επαφών μου με οικογένειες των οποιων τα παιδιά ή άλλο μέλος πάσχει απο επιληψία, θα φρίξετε!

Σεβόμενη λοιπόν το ρολο μου, σιωπώ από σεβασμό προς τις οικογένειες αυτές. Ομως, που και που αφήνω να διαφανεί κάτι από τα όσα παράλογα βλέπω...

Σκέφτομαι μάλιστα ότι θα ήταν προτιμότερο να ενεργώ ως άτομο κι όχι ως αρμόδιο όργανο μια εθελοντικής οργάνωσης, έτσι θα μπορουσα να εκφράζομαι ευκολα, να καταγγέλλω πρόσωπα και πράγματα...

Τώρα όμως δεν μπορώ.

Θα σας πω μονάχα ένα: αυτή η συμπεριφορά της κρυφίνοιας είναι πολυ πιο συνηθισμένη στους δήθεν επιστήμονες γονείς...

δυστυχώς!

Σε φιλώ πολυ

με αγάπη

Α.

αθεόφοβος είπε...

Η επιληπτική κρίση για τον περισσότερο κόσμο είναι εντυπωσιακή.
Ηταν λοιπόν εύκολο να αποδοθεί σε επίδραση του διαβόλου οπότε ποιός θα μπορέσει να τον αντιμετωπίσει;
Ο Μπάτμαν-παπάς που θα τον εξορκίσει αλλά δεν θα τον εξολοθρεύσει,οπότε θα τον ξαναχρειαστούμε και έτσι θα έχουμε πάντα την ανάγκη του για βοήθεια.
Αυτό λοιπόν που ζητάς είναι σαν να ζητάς από τον Μπούς να πεί ότι την τρομοκρατία την δημιουργεί ο ίδιος!
Αρα λοιπόν το ιερατείο δεν ξεκόβει μιά και καλή την δεισιδαιμονία από την ασθένεια γιατί δεν λέμε μεν ελάτε αλλά δεν διώχνουμε και την πελατεία !.

paragrafos είπε...

αθεόφοβος said...
Η επιληπτική κρίση για τον περισσότερο κόσμο είναι εντυπωσιακή.
Ηταν λοιπόν εύκολο να αποδοθεί σε επίδραση του διαβόλου
------------------------

Αν και απαισιόδοξη η εκδοχή σας, μου άρεσε πολυ!!!

Με κανατε και γέλασα!

Ποιος είπε ότι το χιουμορ δεν είναι λυτρωτικό!

Με αγαπη

Παράγραφος

Artanis είπε...

Αυτό το κείμενο το είχα διαβάσει στο προηγούμενο ποστ που το είχες παραθέσει, με τα υπόλοιπα λινκ ΚΑΙ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΩ! ΑΡΝΟΥΜΑΙ!!!
ΑΡΝΟΥΜΑΙ!!!
ΑΡΝΟΥΜΑΙ!!!
ΑΡΝΟΥΜΑΙ!!!

Ε, καλή μου, με τόσες δόσεις παράκρουσης, πως να μην χτυπήσουμε κόκκινο στο τέλος και εμείς οι λογικοί; (λογικοί=λέμε, τώρα)
:-)))

Jason είπε...

Αυτή τη φορά έχω συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά. Είναι ό,τι πιο εμπεριστατωμένο έχω διαβάσει ποτέ.

paragrafos είπε...

Καλησπέρα, καρδουλα μου,

αναγκάστηκα να επαναφέρω το συγκεκριμένω απόσπασμα 1ον γιατί δεν νομίζω ότι το άλλο μπλογκ έχει πέραση, 20ν επειδή το πολλοί δικαιολογημένα αναρωτιούνται για το έαν ακομαι και σήμερα η εκκλησία μας κάνει τα ίδια και τρίτο επειδή (σε μια επιστολή που έλαβα) κάποιος αμφισβητησε την αξία της πηγής μου. Οπότε παρέθεσα ένα σωρό άλλα λινκς που δείχνουν ότι ο εν λόγω "Γεροντας" χαίρει μεγάλης αποδοχής (τον βαφτίσανε μάλιστα και... ιαματικό)...

σε φιλώ πολυ με απέραντη αγάπη

η φίλη σου

Α.

paragrafos είπε...

Jason said...
Αυτή τη φορά έχω συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά. Είναι ό,τι πιο εμπεριστατωμένο έχω διαβάσει ποτέ.

15 Οκτώβριος, 2006 03:13
-------------------------

Βλέπετε, εδώ στην Νήσο, η εκκλησία μας έχει τρομερή δύναμη. Αν δεν κανει το πρώτο βήμα η εκκλησία μας, με μια ανακοίνωση ότι δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στην επιληψίλα και τον δαιμονισμό", ο αγώνας μας εδώ είναι χαμένος από χέρι.

Με πολλή αγάπη και εκτίμηση

Α.

paragrafos είπε...

harrygreco said...
Οι Σεξ Πιστολς το ειπαν καλυτερα : "Never mind the bollocks ". Μη σκοτιζεστε με χαμενα κορμια.

15 Οκτώβριος, 2006 11:33
--------------------------

Είναι ευκολο να το λέμε για μάς που είμαστε ενήλικες.

Για ένα παιδί όμως που ζει ήδη στιγματισμένο (δεν του φτάνανε τα τόσα προβλήματά του) η ζωή άρχισε ήδη δυσκολα. (Ηδη έχουμε τα πρώτα "δείγματα")

Με πολλή αγάπη

Α.

andy dufresne είπε...

Θέλω να πιστεύω ότι είμαι άνθρωπος με καλή πίστη, με καλές προθέσεις.

Θα ΄θελα να μην έχω εχθρούς.

H εκκλησία μου χαλάει το όραμα...

Ζοφερός μεσαίωνας...

An-Lu είπε...

Και στην πρώτη και στγ δεύτερη ανάγνωση με ΘΥΜΩΣΕ ΠΟΛΥ....
Δεν είναι να απορούμε πως διαιωνίζονται οι στείρες δεισιδαιμονίες από τους υποτιθέμενους "πεφωτισμένους πνευματικούς" ταγούς...
Καλύτερα να μην αναλύσω την ΑΒΥΣΣΟ της οπισθοδρόμησης διότι θα βρίσω και δεν θέλω...
Σας φιλώ γλυκά και τους τρεις σας....

paragrafos είπε...

@ andy dufresne

@ An-lu


Πολυαγαπημένοι
Αντυ και An-lu

ήθελα από πολυ καιρό να μιλήσω για την Εκκλησία, αλλά φοβόμουνα μη βρω κανένα μπελά. Επιπλέον τρεπόμουνα καλούς φίλους που πιστεύουν στο θεό και εκκλησιάζονται τακτικά. Εν τέλει βρήκα τη δύναμη...

Αισθάνομαι την ανάγκη να επισημάνω άλλη μια φορά ότι δεν ενοχλούμαι καθόλου από την θρησκευτική πίστη των αλλων, ούτε από το εάν και κατά ποσο κάποιος εκτελεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα.

Απεναντίας, πιστεύω ότι η θρησκετική πιστη υπό το πνεύμα του οθρολογισμού (φέρνω κατά νου το Δημήτρη Μαρωνιτη) ειναι ψυχωφελής.

Εκείνο που με ενοχλεί είναι η ανοχή των ιεραρχών και των πλείστων πιστών στην "δαιμονολογία" με τα "επιληπτικά της συμπτώματα".

Στο τελευταίο μνημόσυνο του αδελφού μου, βρέθηκα μπροστά σε μια πολυ δυσάρεστη κατάσταση: περιμέναμε να έλθει ώρα του μνημοσύνου και νά ΄σου ένας ιεροκήρυκας που τα έβαλε με τους δαιμονισμένους και τους "δαιμονιώδεις σπασμούς".

Εβαλα τα κλάματα από το θυμό μου...

σας φιλώ

Με πολλή αγάπη και εκτιμηση

Α

Nemertes είπε...

Στην Ελλάδα η θανατική ποινή έχει καταργηθεί. Στην Κύπρο; Αν τον είχα μπροστά μου θα τον χαστούκιζα. Το λιγότερο...

cyrus είπε...

Αγαπημένη Παράγραφε

ο γέροντας μάλλον μπέρδεψε την επιληψία με την "υστερική λιποθυμία", η οποία όντως οφείλεται σε ψυχολογικά αίτια και πηγάζει από την ανάγκη για προσοχή -- το φάντη με το ρετσινόλαδο, δηλ. Καλά που δεν την έβαλε κάτω να την ξορκίσει...

Σε ό,τι αφορά τον Νεύτωνα, νομίζω πως η σχέση του με την αλχημεία ήταν εξαιρετικά ορθολογιστική -- εργαζόταν με πάθος πάνω στο θέμα, γιατί προσπαθούσε να αποδείξει τους ισχυρισμούς της με επιστημονικό τρόπο. Φυσικά, απέτυχε, διότι η αλχημεία είναι απλά μύθος.

paragrafos είπε...

Nemertes said...
Στην Ελλάδα η θανατική ποινή έχει καταργηθεί. Στην Κύπρο; Αν τον είχα μπροστά μου θα τον χαστούκιζα. Το λιγότερο...

16 Οκτώβριος, 2006 18:50
----------------------------

Αν το παιδί του ήταν άρρωστο, θα τα έλεγε αυτά;

Μερικοί άνθρωποι, για να ξυπνησουν (μέσα είμαι κι εγώ) χρειαζοτναι ένα γερό χαστούκι από τη ζωή.


σε φιλώ με απέραντη αγάπη

Α.

paragrafos είπε...

cyrusgeo said...
Αγαπημένη Παράγραφε

ο γέροντας μάλλον μπέρδεψε την επιληψία με την "υστερική λιποθυμία", η οποία όντως οφείλεται σε ψυχολογικά αίτια και πηγάζει από την ανάγκη για προσοχή -- το φάντη με το ρετσινόλαδο, δηλ. Καλά που δεν την έβαλε κάτω να την ξορκίσει...

16 Οκτώβριος, 2006 19:14
----------------------------

Ξέρουμε αν δεν την ξόρκισε;


Πάντως, αγαπημένε φίλε C., τον τελευταίο καιρό είμαι πολυ αναστατωμένη. Βλέπεις, τώρα που συνήλθε κάπως το παιδί (χτες είπε την πρώτη του ολοκληρωμένη φράση: "Μαμά, θέλω ένα μαύρο κουνελάκι") βοηθώ λίγο περισσότερο τον άλλον κοσμο. Ομως αυτά που ακουω και βλέπω είναι σκέτη φρίκη και απογοητευση...

Με πολλή αγάπη και εκτίμηση

Α.

(Φιλιά στην Αρτ)

16 Οκτώβριος, 2006 20:04

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα πραγματικά να γνωρίζατε τι πραγματικά προξενεί τόσο φόβο στις καρδιές σας. Νομίζετε ότι έχετε τόσο μεγάλη δύναμη μικρά πεπερασμένα πλασματάκια να γνωρίζετε τι συμβαίνει, υλικά όντα εσείς, στο χώρο των πνευματικών όντων? Ποιός έχει τόσο μεγάλη δύναμη ώστε να ψηλώσει το μπόϊ του ένα πόντο? Μικρά περίγελα αθεϊας και ορθολογισμού γνωρίζεται το αντίτιμο των επιλογών σας? Γνωρίζεται πού πραγματικά έχετε μπλέξει τον νού σας. Διασκεδάζω περιδιαβαίνοντας τις διάφορες σελίδες διαβάζοντας τις φοβίες σας και την ανόητη προσπάθειά σας να πολεμίσετε τον εαυτό σας. Για τα λάθη σας ούτε ο Θεός φταίει ούτε η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ. Αυτά είναι δικές σας επιλογές. Είνα απλώς θέμα αυτογνωσίας και αναγνώρισης της αδυναδίας μας ως κτίσματα που προσπαθούν να μελετήσουν κάτι που ξεπερνάει τις δυνάμεις τους. Το κτιστό δεν μπορεί μόνο του να προσιγγίσει τον ΑΚΤΙΣΤΟ. Ανα τους αιώνες ο άνθρωπος φορτώνει τα λάθη του στούς άλλους.

ΑΣ ΣΥΝΕΛΘΟΥΜΕ.

paragrafos είπε...

Ο/Η Jean40 είπε...
"Θα ήθελα πραγματικά να γνωρίζατε τι πραγματικά προξενεί τόσο φόβο στις καρδιές σας.(...)"
--------------------

Αγαπητέ κύριε, σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη στο μπλογκ της οικογένειάς μας.

Εν τω μεταξύ, έχετε την ευγενή καλοσύνη να μας εξηγήσετε τι εννοείτε με τη φράση "Διασκεδάζω περιδιαβαίνοντας τις διάφορες σελίδες διαβάζοντας τις φοβίες σας και την ανόητη προσπάθειά σας να πολεμίσετε τον εαυτό σας";

Με αγάπη

Παράγραφος

Ανώνυμος είπε...

Διασκεδάζω= σκορπίζω την ύπαρξή μου.
πολεμάω τον εαυτό μου= Είμαι "κατ΄εικόνα" Θεου πλασμένος, πολεμόντας τον Θεό, ΠΟλεμώ τον εαυτό μου.
ανόητη (χωρίς νού, σκέψη) προσπάθεια= όλα τα παραπάνω.

Συγχώρεσέ με για τον αυστηρό τόνο, δέν σε κατακρίνω έχεις πόνο και άγνοια, ήδη μετάνοιωσα που το έκανα. Σου γράφω και κάπου αλλού θέλω να σε βοηθήσω. Ίσως, αν ξαναβρώ ευκαιρία ξαναγράψω. Μου εύχεσαι αγάπη, κι εγώ σ' αγαπώ γιατί είσαι εικόνα ΤΟΥ έτσι και δική μου. Προσπαθώ να ΤΟΝ αγαπάω όλο και περισσότερο. Η απόδειξη ότι ΤΟΝ αγαπώ είναι η αγάπη προς τα πλάσματά ΤΟΥ.
Να έχης αγάπη,ειρήνη και χαρά στο σπίτι σου πάντοτε.

paragrafos είπε...

Αγαπητέ κύριε,

αν θέλετε διάλογο, ελάτε από εδώ (http://parakeimena.blogspot.com/)όπου έχω μεταφέρει τα λόγια μας προς σχολιασμό.

Με αγάπη

Παράγραφος

Ανώνυμος είπε...

ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

(Διάλογος ανάμεσα σε δυο φίλους που έγινε το 1998)




Α. Πού ήσουνα φίλε μου και χάθηκες για δυο βδομάδες;
Β. Στην Αιώνια Πόλη φίλε μου,στη Ρώμη-πήγα να δω από κοντά τις
προετοιμασίες για το γιορτασμό του δύο χιλιάδες.
Α. Γιορτασμό του δύο χιλιάδες; Τι εννοείς;
Β. Μη μου πεις πως δεν ξέρεις.
Α. Ε λοιπόν στο λέω-δεν ξέρω γιατί μιλάς.
Β. Μιλάω για το γιορτασμό των γενεθλίων του χριστιανισμού που θα γίνει στη Ρώμη.
Α. Βρε καλά λες! Για σκέψου..δύο χιλιάδες χρόνια από τη γέννηση του
Χριστού! Δύο χιλιάδες χρόνια χριστιανισμός!..
Β. Μάλιστα.Δεν είναι υπέροχο;
Α. Υπέροχο λέει..Θαυμάσιο!
Β. Γι αυτό σου Λέω.Πήγα λοιπον εκεί για να δω τι ετοιμάζουν.
Α. Και είδες;
Β. Και βέβαια είδα.Είδα.άκουσα,συζήτησα με τους υπευθύνους,πήρα
συνεντεύξεις από πολλούς απ' αυτούς,πήρα αντίγραφα των σχεδίων των φαντασμαγορικών θεαμάτων που πρόκειται να προβληθούν...
Α. Τι μου λες...Αλλά έχω κι εγώ μεγάλη περιέργεια να μάθω τι πρόκειται να γίνει εκεί.Πες μου σε παρακαλώ,γιατί ποιος ξέρει,δυο χρόνια έχουμε ακόμα ως τότε,μπορεί κάτι να συμβεί και να μην μπορέσω να τα δω.
Β. Ω Φίλε μου! Είναι τόσα πολλά και θαυμαστά τα όσα ετοιμάζουν,που δεν έχω το χρόνο που χρειάζεται για να στα περιγράψω.Σε τρεις μήνες όμως θα κυκλοφορήσει το βιβλίο που γράφω σχετικά μ' αυτά και τότε θα τα δεις όλα εκεί μεσα με τις λεπτομέρειες και με την περιγραφή που αξίζει σε τέτια καταπληκτικά και
σπάνια γεγονότα.Έχω αρχίσει να γράφω το βιβλίο μου αυτό απ' όταν ήμουνα στη Ρώμη και τα τρία του πρώτα κεφάλαια βρίσκονται κιόλας στο τυπογραφείο.
Α. Σε παρακαλώ μη με βάζεις στην ίδια κατηγορία με τους άλλους.Είμαι ένας από τους καλλίτερους φίλους σου.Πες μου κάτι,γενικά έστω και μόνο τα σπουδαιότερα.Να,είμαστε κιόλας στο καφφνείο μπροστά.Πάμε και πίνοντας τον καφφέ μας μου τα λες.
Β. Αφού το θέλεις τόσο,πάμε φίλε μου.Ύστερα έχω κουραστεί πολύ αυτές τις μέρες με τη συγγραφή.Μιλώντας ελεύθερα για λίγο θα με ξεκουράσει.
Α. Πες μου λοιπόν.Λέγε...
Β. Πάντα ανυπόμονος...Λοιπόν,στη Ρώμη θα γίνει μία μεγάλη έκθεση των επιτευγμάτων του χριστιανισμού,της επίδρασης που είχε πάνω στους ανθρώπους,της αλλαγής που έφερε στην ανθρωπότητα.
Α. Μάλιστα.Και δε μου λες,θα γιορταστεί και ο ορθόδοξος χριστιανισμός και ο προτεσταντικός ή μόνο ο καθολικός;
Β. Ο χριστιανισμός στο σύνολό του.Αλλά το βάρος θα δοθεί στον
καθολικισμό.
Α. Λοιπόν;
Β. Λοιπόν ολόκληρη η Ρώμη θα είναι τότε ένα μεγάλο μουσείο που θα αναδεικνύει το θρίαμβο του χριστιανισμού .Δημόσια κτίρια,κοινόχρηστοι χώροι,δρόμοι,μεγάλα σπίτια,όλα θα επιστρατευτούν και θα γίνουν εκθετήριοι χώροι ή χώροι στησίματος τεράστιων πανώ ή φωτεινών κινουμένων σχεδίων.Θα σου πω τα πιο σπουδαία.
Και πρώτα το Κολοσσαίο.Ολόκληρο θα μετατραπεί στη φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός.Γιγάντιοι βοσκοί με τεράστια αρνάκια θα γονατίζουν ευλαβικά μπροστά στο νεογέννητο.Οι μάγοι θα φτάνουν με τις καμήλες τους και με δώρα στα χέρια.Όλα αυτά σχηματισμένα με πελώριες φντασμαγορικές φωτεινές γραμμές και κινούμενα σαν να 'ταν ζωντανά.Το σπήλαιο θα 'ναι φτιαγμένο με τιτάνιο που θα 'ρθει από την Αυστραλία,μέταλλο ανθεκτικό και ελαφρύ.Το αστέρι πάνω από τη σπηλιά θα έχει το σχήμα της ατομικής βόμβας αμέσως μετά την έκρηξή της,δηλαδή θα είναι ένα τεράστιο μανιτάρι,γιατί καθώς μου εξήγησαν οι υπεύθυνοι της διαμόρφωσης του Κολοσσαίου,το φως που σκορπίζει η ατομική βόμβα είναι το ισχυρότερο που έχουμε και που έτσι πλησιάζει πιο πολύ στη λάμψη του υπέρλαμπρου αστεριού της φάτνης.Άγγελοι θ' ανεβοκατεβαίνουν μια ψηλή σκάλα ψάλλοντας(οι λέξεις θα κυματίζουν ταυτόχρονα ψηλά στον αέρα φωτεινές):"Δόξα εν υψίστοις θεώ και επί γης πόλεμος εν ανθρώποις δυστυχία".
Α. Γιατί αυτή η αλλαγή στο δοξαστικό;
Β. Γιατί δεν μπορούνε να πούνε ψέμματα σε μια τέτια επέτειο,λένε.Πάμε στον κίονα του Τραϊανού.Πάνω σ' αυτόν θα 'χει στηθεί ένας ουρανομήκης Χριστός,που με ανοιχτά χέρια,θα ευλογεί ή θα προσύχεται.Και τα δυο μπορείς να τα υποθέσεις.Μπροστά του μια κατακόκκινη καρδιά πνιγμένη στο αίμα της,διαπερασμένη από ένα σπαθί.Το αίμα,που θα τρέχει σαν ποτάμι από την πληγή,κατρακυλώντας θ' αναλύεται σε χοντρές παχιές κόκκινες στάλες.Και πάνω ακριβώς από την καρδιά γραμμένο:"Ο Χριστός είναι αγάπη".
Α. Ναι.
Β. Στην αψίδα του αγίου Κωσταντίνου..αλλά όχι,παρέλειψα κάτι άλλο που έρχεται μετά από τη σειρά των εκθεμάτων και που είναι μια πραγματικά πολυδάπανη και συναρπαστική σύνθεση.Πρόκειται για μια παράσταση του Ηρώδη που,επικεφαλής των στρατιωτών του,δειχνει με μανία παιδάκια στην αγκαλιά της μάνας τους,προς τα οποία ορμάνε στρατιώτες και τα αποκεφαλίζουν.Το αίμα κυρίαρχο κι εδώ.Μερικές σταγόνες του πετάγονται τώρα πολύ πάνω και δεξιά και προβάλλονται πάνω στο λευκό φόρεμα της αγίας Ελένης του επόμενου συμπλέγματος.
Στην αψίδα του Μεγάλου και αγίου Κωσταντίνου,θα στηθεί μια μεγάλη και τρισδιάστατη,φωτεινή πάντοτε,εικόνα του ομώνυμου αγίου.Θα έχει τέσσερα χέρια,από τα οποία τα τρία θα κρατάνε σπαθί και το τέταρτο σταυρό.Με το ένα από τα τρία σπαθοφόρα χέρια του θα δολοφονεί το γιο του Κρίσπο,με το άλλο τοN Λικίνιο,και με το τρίτο τον Λικινιανό.Η λεζάντα της σύνθεσης θα είναι:"Γίνε κι εσύ άγιος-μπορείς".
Α. Καταπληκτικό!
Β. Στάσου,έχει κι άλλο κομμάτι αυτό το σύμπλεγμα.Ο άγιος Κωσταντίνος κουβεντιάζει με την αγία Ελένη γυρίζοντας το κεφάλι του κάθε τόσο προς αυτήν.Μέσα σε τετράγωνο πλαίσιο είναι γραμμένη η κοσμοϊστορική
και κοσμοσωτήρια συνομιλία τους.Λέει ο ωσταντίνος: οι μπάσταρδοι οι χριστιανοί θα με ρίξουνε.Του λέει η αγία Ελένη:Κάνε τους δικούς σου.Πώς;ρωτάει ο άγιος Κωσταντίνος.Και η αγία Ελένη:Βαφτίσου χριστιανός.Και κυκλικά γύρω από το διάλογο,με κυλιόμενα γράμματα:"Βοήθησε κι εσύ στην εξάπλωση του χριστιανισμού".
Α. Ωραία πράγματα!
Β. Ωραιότατα.Φαντάσου ότι εγώ τα σχέδιά τους είδα μόνο και έμεινα κατάπληκτος.Σκέψου πώς θα είναι όταν υλοποιηθούν τα σχέδια αυτά.
Α. Χριστέ μου βοήθησέ με να μπορέσω να τα δω..Μετά;..
Β. Μετά,στρέφοντας τη ματιά του λίγο αριστερά,θα βλέπει κανείς να ξεκινάει από τα ερείπια του Παλατίνου μια φωτεινή γραμμή,που περνώντας πάνω από τα πρόσθια εξαρτήματα του Βατικανού.από τα παλάτια Φαρνέζε και Ντόρια και από το Εθνικό Μουσείο,θα τελειώνει στην Γκαλλερία Κορσίνι.Την είπα φωτεινή
γραμμή,αλλά δεν πρόκειται για γραμμή γιατί παίρνει διάφορα σχήματα και αλλάζει διάφορα μεγέθη στη διαδρομή της,ανάλογα με τις ανάγκες της έκθεσης.Η αρχή της γραμμής είναι το Άγιο Πνεύμα,που κατεβαίνει σαν χείμαρρος φωτιάς από τον ουρανό και που φτάνοντας στα κεφάλια των Αποστόλων συμμαζεύεται σε μια
μικρή φλόγα που σημαδεύει και τους χτυπάει ίσια στην πάλαι ποτέ μεγάλη πηγή του κρανίου τους.Κατόπι,αφού τους φωτίσει ολόκληρους,βγαίνει από το πίσω μέρος του κρανίου τους σαν μια λεπτή γραμμή ,που σιγά σιγά όσο προχωρεί παχαίνει,ογκώνεται και πετάει φλόγες γύρω.Και φτάνοντας πάνω από τη Γκαλλερία Κορσίνι έχει γίνει μια μεγάλη φωτιά που μέσα της η Ιερή Εξέταση καίει τους αιρετικούς.Με αυτή τη σύλληψη δείχνεται χωρίς αμφιβολία πως οι φωτιές μέσα στις οποίες οι καθολικοί έκαιγαν τους αιρετικούς είναι η συνέχεια της φλόγας του Αγίου Πνεύματος,και,άραγε απόλυτα δικαιωμένες.
Α. Βέβαια.
Β. Πάνω από αυτή την παραπάνω φωτεινή γραμμή και στο ύψος της πορειας της ανάμεσα Παλατίνου και Βατικανού,βρίσκεται η εικόνα του Πάπα Ιννοκέντιου του Γ', που στέλνει στις Επισκοπές επιτρόπους ειδικούς στην ανακάλυψη αιρετικών.Είναι τόσο λεπτοδουλεμένη και έχει τόσο βαθύ νόημα αυτή η εικόνα!Το κεφάλι του κάθε επιτρόπου,που ξεκινάει γεμάτος περηφάνεια για την αποστολή που του ανατέθηκε,είναι το νύχι καθενός από τα δάχτυλα των χεριών του Πάπα.
Πάνω από το φωτεινό αυτό ποτάμι και στη διαδρομή του από το Βατικανό μέχρι το παλάτι Φαρνέζε,με φλόγες που ξεπηδούν επίτηδες απ' αυτό,είναιγραμμένο:EXTRIRPANTA.Και με τον ίδιο τρόπο,μεταξύ Φαρνέζε
και Ντόρια: DIRECTORUM INQUISITORUM.Πιο πέρα...
Α. Στάσου στάσου..Τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις;
Β. EXTRIRPANTA είναι η περίφημη βούλλα που εξέδωσε ο Πάπας Ιννοκέντιος ο Δ ' και που περιέχει το πλήρες κείμενο σύστασης και οργάνωσης της Ιερής Εξέτασης,σαν να λέμε τη ληξιαρχική πράξη γέννησής της.Και DIRECTORUM INQUISITORUM.θα πει:οδηγός του καλού ιεροεξεταστή.
Πιο πέρα λοιπόν,πάνω από την Ποντιφικική Ακαδημία ο Πάπας Λέων ο Ι',καθισμένος σε περίλαμπρο θρόνο,έχει απλωμένα και τα δυο του χέρια.Με το δεξί δίνει τα συχωροχάρτια και με το αριστερό εισπράττει τα χρήματα.Δίπλα του μια ταμπέλλα;"Βλασφημία-59.99 φράγκα.Κλοπή-299.99 φράγκα.Φόνος-
1499.99 φράγκα. Με μια κλοπή κι ένα φόνο δώρο μία βλασφημία".
Και βλέπεις ανθρώπους να συνωστίζωνται ποιος να πρωταγοράσει.Και πάνω από τον Πάπα στέκει χαμογελώντας και θαυμάζοντας ο FUGGER.
Α. Δεν ξέρω ποιος είναι ο Φούγκερ,μα προχώρησε.
Β. Κόλλησε η γλώσσα μου.Παιδί,μια πορτοκαλλάδα!Λοιπόν πού ήμουνα;
Α. Έλεγες για τα συχωροχάρτια.
Β. Ναι. Και παντού όπου γυρίσεις βλέπεις -Πάπες.'Αλλους να καίν βιβλία,άλλους να καίνε ανθρώπους ζωντανούς,να κλέβουν,να μοιχεύουν,Ό,τι βάλεις με το μυαλό σου το βλέπεις.Θα σου πω μόνο για τον Πάπα Αλέξανδρο τον έκτο.Ντυμένος με όλα τα παπικά του άμφια,σκύβει και προσκυνάει τη μαιτρέσσα του,την παντρεμμένη Ιουλία Φαρνέζε,τη γνωστή σε όλη τη Ρώμη με την επωνυμία "Τζούλια λα μπέλλα",ενώ αυτή
μισόγυμνη,σκύβει κάθε τόσο και χαϊδεύει με το χέρι της τ' απόκρυφα του Πάπα,βογγώντας από ευχαρίστηση κάθε φορά.Ο Πάπας όταν ζούσε είχε επιστρατεύσει το ζωγράφο Πιντουρίκιο να τους ζωγραφίσει σ' αυτή τη στάση,αυτόνε σαν Πάπα όπως και ήταν,και την ερωμένη του σαν Παναγία.Κάθε φορά που η Τζούλια τον χαϊδεύει,ο Πάπας μουγκρίζει:Παναγίτσα μου..
Α. Πού μπορεί αλήθεια να οδηγήσει η μεγάλη πίστη!..Όμως μέχρι τώρα οι καθολικοί μόνο προβάλλονται.Οι ορθόδοξοι;Οι διαμαρυτυρόμενοι;
Β. Έχεις δίκιο,τη μερίδα του λέοντος την έχει ο καθολικισμός,Από ορθοδοξία έχει ένα Δεσπότη που διακορεύει ένα δεκάχρονο κορίτσι.Από κάτω διαβάζεις:
Προικοδότησις απόρων κορασίδων.Όσο για τους διαμαρτυρόμενους, παρουσιάζεται ο Καλβίνος μέσα στην κρεββατοκάμαρα ενός κατοίκου της Γενεύης.να παρατηρεί μ' ένα μεγεθυντικό φακό ένα αντρόγυνο που κάνει έρωτα.Στο άλλο χέρι κρατάει τη Γραφή για να βλέπει αν η σεξουαλική πράξη γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της ή όχι.Δίπλα του ο δήμιος με το τσεκούρι στο χέρι για την περίπτωση που αποδειχτεί ότι το αντρόγυνο αμάρτησε.Αυτά δειγματοληπτικά για τους καθολικούς και τους διαμαρτυρόμενους.Υπάρχει όμως κι ένα σύμπλεγμα που αφορά σε όλο το χριστιανισμό και που θα απλώνεται πάνω από τη βίλα Αλμάνι,το Καπιτώλιο και το Αντικουάριο.Αριστερά καθώς κυττάζουμε,θα είναι οι προ Χριστού άνθρωποι,να χαίρωνται τη ζωή με όλες τους τις αισθήσεις,και ν' αγωνίζωνται ενάντια σε κάθε καταπιεστή τους.Αριστερά τους ο Χριστός λέγοντας:Αν κάποιος σας ραπίσει από τη μια παρειά,στρέψετέ του και την άλλη.
Αριστερά του Χριστού ο κόσμος μετά από κείνον.Άνθρωποι κακομοίρηδες,με πρησμένα μάγουλα,με κορμιά ασθενικά,αποθέτουν τα λίγα χρήματα που έχει καθένας τους μέσα σε μια σακκούλα γεμάτη χρυσάφι.Πάνω από τη σακκούλα πλούσιοι χαμογελάνε ευτυχισμένοι,ενώ ο πρώτος στη σειρά από αυτούς,που βρίσκεται δίπλα στο Χριστό,ακουμπάει με οικειότητα το χέρι στον ώμο του λέγοντάς του;Είναι αλήθεια-είσαι ο σωτήρας μας.
Α. Τα ένιωσα όλα σαν να τα 'βλεπα ζωντανά.Όμως σε μια τέτιαν επέτειο θα περίμενε κανείς να προβληθεί και κάτι καλό του χριστιανισμού.
Β. Έχεις δίκιο.Η Επιτροπή γιορτασμού όμως έχει προβλέψει και γι αυτό-έχει προκηρύξει διαγωνισμό με βραβείο εκατό χιλιάδες δολλάρια για όποιον της υποδείξει κάτι καλό του που έκανε ο χριστιανισμός.
Α. Έχω μιαν ιδέα.
Β. Τότε έχεις εκατό χιλιάδες δολλάρια.Πες την.
Α. Ν γραφτεί,ψηλότερα από όλα τ΄άλλα με μεγάλα γράμματα,Αγαπάτε Αλλήλους.
Β. Σε πρόλαβαν.Το 'χουν γράψει κιόλας κάτω από μια σύνθεση που παρουσιάζει τους λαούς της γης όλων των μετά Χριστόν εποχών να αλληλοσπαράζωνται μανιασμένα.Αλλά αρκετά.Πάμε να φύγουμε γιατί με περιμένει το
βιβλίο.
Α. Να φύγουμε αλλά πρώτα να μου πεις ένα δυο ακόμα. Σε παρακαλώ...
Β. Το Εθνικό Μουσείο θα διασκευαστεί σε Μουσείο Σταυροφοριών.
Σε πίνακες θα δείχνωνται όλες οι καταστροφές,οι λεηλασίες,οι καταστροφές και οι ωμότητες των σταυροφόρων.Ο Χριστός θα ευλογεί κάθε αιματοβαμμένο σύνολο,λέγοντς διάφορα λόγια προτρεπτικά και ενθαρρυντικά των κτηνωδιών του.Τη φορά αυτή ο Χριστός θα μιλέι με στίχους. Στίχους λιτούς και επιγραμματικούς.Θυμάμαι ένα μικρό ποιηματάκι του:
Βιάστε,κάψτε,καταστρέψετε,σκοτώστε
και το λόγο μου στους άπιστους διαδώστε.
Κι όποιος άπιστους σκοτώσει εκατό
οι αμαρτίες του θα σβύσουν στο λεφτό.
Κι όποιος πάνω από χίλιους ξεκοιλιάσει
στον πατέρα μου τ΄ορκίζομαι-θ' αγιάσει.
Α. Από ένα Ποιητή θα περίμενα ένα καλλίτερο ποίημα.
Β. Έλα τώρα,δεν το 'γραψε ο Χριστός,άλλοι το βάλανε στα χειλια του. Και μη διακόψεις πάλι αν θέλεις να τελειώνουμε έχοντας ακούσει όσο περισσότερα γινόταν στο λίγο χρόνο που διαθέτω γι αυτό.
Α. Συγνώμη,λέγε.
Β. Στης παλιάς αγοράς το χώρο θα στηθούν μαρμάρινα συμπλέγματα που θα δείχνουν πόσο αγαπούν το Χριστό οι μεγάλοι τελετάρχες του.Το πιο αποκαλυπτικό και ωραίο είναι αυτό:Ο Πάπας τραβάει το Χριστό από το ένα χέρι και ο Πατριάρχης από το άλλο.Ο Λούθηρος δαγκώνει το δεξί χέρι του Πάπα και ο Καλβίνος το αριστερό.Σκυλιά και λύκοι-οι αιρετικοί-τραβάνε το Χριστό από όπου μπορούν,θέλοντας να του αποσπάσουν καθένας ένα κομμάτι.Πάπας και Πατριάρχης κλωτσάνε τα σκυλιά,ενώ ταυτόχρονα ο Πατριάρχης χαμογελάει όλο γλύκα στο Λούθηρο. Και ο Χριστός μόλις ανασαίνοντας:"Πάτερ,εις χείρας σου ξναπαραδίδω το
πνεύμα μου".
Και τώρα το τελευταίο και μη μου ζητήσεις άλλο.Στην απλωσιά του χώρου του παλαιού υδραγωγείου.Πάνω σε θράκα ψήνεται ένας άνθρωπος στη σούβλα.Γύρω του,με πηρούλια και με μαχαίρια στα χέρια,τσιμπώντας μεζεδάκια από το ψητό και κουτσοπίνοντας,βρίσκονται σε πρώτο πλάνο οι άγιος Αυγουστινος,άγιος Λέων ο Α',άγιος Ιερωνυμος,άγιος Γρηγόριος,άγιος Θωμάς ο Ακινάτος,Πάπας Λέων ο Ι' ,Πάπας Ιωάννης ο Γ ',άγιος Κωσταντίνος,Φρειδερίκος ο Β' ,μέγας Θεοδόσιος,Ονώριος,Αρκάδιος,και ο νέος Θεοδόσιος,και σε δεύτερο πλάνο περιμένοντας τη σειρά τους να τσιμπήσουν,πλήθος άλλων αγίων,οσίων και αυτοκρατόρων.Όλοι αυτοί κινούνται με το σύστημα του ανοιγοκλεισίματος των φωτεινών τους γραμμών που αποτελούν τα περιγράμματά τους.Κάθε τόσο μια φωνή ακούγεται να ρωτάει:"Γιατί;" Τότε όλοι στρέφουν προς τον αθέατο ερωτώντα και
λένε:"Είναι αιρετικός".Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος κάθεται μόνος παράμερα χωρίς να διασκεδάζει ιδιαίτερα,λέγοντας με απολογητικό ύφος:"Εγώ δεν τρώω-μόνο ξύλα εμάζεψα για τη φωτιά".
Γεια σου.
Α. Γεια σου.

Ανώνυμος είπε...

Τα παραπάνω σχόλια είναι εξερετικά περίεργα.

Το άρθρο σου είναι γραμμένο στα ελληνικά και όχι σε κάποια γλώσσα που προκαλεί ασάφειες και παρεξηγήσεις, όπως ιαπωνικά ή αγγλικά.

Τα λάθη είναι τα εξής:
1. Ο γέροντας είπε ότι η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ κοπέλα ΥΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ την επιληψία και με αυτήν την πράξη καλεί ένα δαίμονα που την βοηθά.
2. Δεν λέει πουθενά πως όποιος έχει επιληψία είναι δαιμονισμένος.
3. Δεν έγινε εξορκισμός. Όποιος έχει σχέση με την εκκλησία γνωρίζει πως πολλά προσωπικά προβλήματα λύνονται με ΣΥΖΗΤΗΣΗ και ΟΧΙ ΤΕΛΕΤΕΣ(π.χ. "εξορκισμούς").

Τώρα όσοι δεν πιστεύουν σε εκκλησίες και δαιμόνια, μπορούν να δοκιμάσουν να καλέσουν κάποιο δαιμόνιο για να δουν την ΑΛΗΘΕΙΑ.
Το κάλεσμα είναι απλό, λες ότι θέλεις να το συναντήσεις και του προσφέρεις κάποια θυσία, όπως φρούτα, κάποιο όργιο, να πιεις λίγο αίμα σου ή γενικά κάποια σοβαρή αμαρτία.

Kαπα είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Τα παραπάνω σχόλια είναι εξερετικά περίεργα.

Το άρθρο σου είναι γραμμένο στα ελληνικά και όχι σε κάποια γλώσσα που προκαλεί ασάφειες και παρεξηγήσεις, όπως ιαπωνικά ή αγγλικά.

Τα λάθη είναι τα εξής:
1. Ο γέροντας είπε ότι η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ κοπέλα ΥΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ την επιληψία και με αυτήν την πράξη καλεί ένα δαίμονα που την βοηθά.
2. Δεν λέει πουθενά πως όποιος έχει επιληψία είναι δαιμονισμένος.
3. Δεν έγινε εξορκισμός. Όποιος έχει σχέση με την εκκλησία γνωρίζει πως πολλά προσωπικά προβλήματα λύνονται με ΣΥΖΗΤΗΣΗ και ΟΧΙ ΤΕΛΕΤΕΣ(π.χ. "εξορκισμούς").

Τώρα όσοι δεν πιστεύουν σε εκκλησίες και δαιμόνια, μπορούν να δοκιμάσουν να καλέσουν κάποιο δαιμόνιο για να δουν την ΑΛΗΘΕΙΑ.
Το κάλεσμα είναι απλό, λες ότι θέλεις να το συναντήσεις και του προσφέρεις κάποια θυσία, όπως φρούτα, κάποιο όργιο, να πιεις λίγο αίμα σου ή γενικά κάποια σοβαρή αμαρτία.

3.12.09
---------------------

Ο "άγιος" ήταν άνθρωπος και ως άνθρωπος δικαιούται να λέει κουταμάρες όπως αυτό που λέτε: ότι δηλαδη η κοπέλα "υποκρίνεται την επιληψία και οτι βοηθά ένα δαίμονα" κλπ κλπ

Τι σημαίνει "υποκρίνεται την επιληψία";

Τι σημαίνει "βοηθά ένα δαίμονα";

Και πως τα... κατάλαβε αυτά ο... άγιος;

Αν η κοπέλα είχε διαβήτη, πάει να πει ότι υποκρινόταν τον... διαβήτη και... βοηθούσε ένα δαίμονα;

Αν η κοπέλα είχε κρυολόγημα, πάει να πει ότι βοηθούσε... άλλο δαίμονα;

Ολα αυτά περί βοήθειας των... δαιμόνων είναι καθαρή δεισιδαιμονία. Εξηγούμαι:

Οι αρχαίοι Ελληνες (όχι ο Ιπποκράτης) έλεγαν ότι γύρω μας υπάρχουν δαίμονες (δηλαδή θεοί), οι οποίοι όταν μας βοηθούν, τότε ευτυχούμε (ευδαιμονία) κι όταν δεν μας βοηθούν, τότε κακοπαθαίνουμε (κακοδαιμονία).

Ηλθε ο Χριστιανισμός του ενός Θεού και λογάριασε τις προΫπάρχουσες θεότητες των πολυθεϊστών ως δαιμόνια τάχα, δηλαδή ως πονηρά πνεύματα. και αφού την επιληψία την φέρνανε υποτίθεται εκείνοι οι θεοί, δηλαδή οι δαίμονες των πολυθεΪστών, άρα εκείνοι είναι... "δαίμονες".

Αυτή ειναι η αληθεια.

Ο Χριστιανισμός αξίζει αν σημαίνει έμπρακτη αγάπη για τον συνάνθρωπο, ανιδιοτελή και απροσποίητη.

Τα υπόλοιπα είναι φρου φρου κι αρώματα.

Με εκτίμηση

Κάπα

Kαπα είπε...

Α, και κάτι ακόμα:

θέλω να καλέσω το δαιμόνιο του Σωκράτη και υπόσχομαι να προσφέρω μήλα και αχλάδια.

Περιμένω.

Χμ... δεν ήλθε.

Οκ, πάω κάτω στο ψυγειο για να φέρω μήλα.

Έφερα:

Πνεύμα του Σωκράτη, που στην ευχή είσαι. Ελα να φάμε μήλα.

Ακόμη δεν ήλθε.

Μπορεί να έλθει αύριο.

Ισως μεθαύριο, γιατί ενδεχομένων να προηγούνται άλλοι, ίσως του πρόσφεραν περισσότερα φρούτα και να μην τα δικα΄μου να μη το δελεάζουν...

Ευχαριστώ

Με εκτίμηση προς τον πνεύμα του δαίμονα Σωκράτη και συναφών δαιμονίων πάσης φύσεως

Κάπα

Ανώνυμος είπε...

Γεμάτη εγωισμό ήταν η κοπέλα, ήθελε ντε και καλά να την αγαπάνε όλοι, να την προσέχουν όλοι. Τόσο πολύ ήθελε να την αγαπάνε όλοι και να έχει την προσοχή όλων που αν δεν το κατάφερνε χτυπιότανε κι ΕΜΟΙΑΖΕ ΣΑΝ να είχε επιληψία.
Ο χριστιανισμός λέει "αγάπα τους άλλους, και μη σε νοιάζει αν οι άλλοι αγαπούν εσένα".
Η κοπέλα έκανε το αντίθετο.

Ανώνυμος είπε...

" ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ, 13 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2006
Δυστυχώς, κατά την εκκλησία, Επιληψία = Δαιμονισμός !
Μια απόδειξη: η συμπεριφορά του επιφανούς Ιερομομονάχου Γέροντος Προρφυρίου (1906-1991). "

Στον χώρο της Εκκλησίας, όπως και παντού, υπάρχει κάθε καρυδιάς καρύδι. Υπάρχουν κληρικοί ψωνισμένοι, που έχουν καβαλήσει το καλάμι, και λένε αρλούμπες. Υπάρχουν και άνθρωποι εμπιστοσύνης που λένε πολύ σωστά πράγματα.

Ο γέροντας Πορφύριος τι να έκανε με την κοπέλα;
Να της έδινε φάρμακα, να την έστελνε στο ψυχίατρο την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ κοπέλα;
Και με τα φάρμακα θα λυνόταν το πρόβλημά της;
Αφού, όπως φάνηκε, το πρόβλημά της ήταν η μεγάλη της ζήλια κι ο εγωισμός της, κι έμοιαζε πως τάχα είχε επιληψία.

paragrafos είπε...

Αντί ο Πορφύριος να το παίζει ξερόλας, θα έπρεπε να στείλει την κοπέλα στον ειδικό κι όχι να λέει αρλούμπες

Ανώνυμος είπε...

Είναι αδιανόητο το πόσο απερίγραπτα καλός ήτανε και πόση έμπρακτη, ανιδιοτελή, απροποίητη αγάπη είχε για τον συνάνθρωπο.

Ανώνυμος είπε...

(τόσο πολύ που δεν το χωρά ο νους μας)

Ανώνυμος είπε...

Οπότε, το βρίσκω πολύ κατανοητό το οτι σκανδαλιζόμαστε από την ιστορία με τον Πορφύριο.

Αλλά, σχολίασα, διότι καταλαβαίνω κι αυτούς που σκανδαλίζονται με αυτήν την υποτιθέμενη τάχα ""απόδειξη"" πως για την εκκλησία η επιληψία=δαιμονισμός.

Κάποια άλλη κοπέλα ο Πορφύριος θα την έστελνε στον γιατρό.
Η συγκεκριμένη κοπέλα θεραπεύτηκε, σύμφωνα με την ιστορία.

Εμένα αυτό λέει η εμπειρία μου ως τώρα, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.

Ανώνυμος είπε...

(Τέλος, σύμφωνα με αυτά που ξέρω, υπάρχουν άνθρωποι, σαν εμένα, κι εσάς, οι οποίοι έχουν ονοματεπώνυμα, διευθύνσεις και τηλέφωνα, που ευεργετήθηκαν από τον γεροντάκο, για αυτό τον ονομάζουν "ιαματικό".)

Ανώνυμος είπε...

just stopping by to say hello

Ανώνυμος είπε...

Το κριμα ειναι οτι χρησιμοποιητε στο μπλογκ τη περιπτωση του παιδιου σας που οντως εχει ασθενεια για να εκφρασεται την εμπαθεια αφου το να περνεις ενα περιστατικο-εξαιρεση και να το κραδαινεις σαν κανονα δεν σας κανει αξιοπιστους.
οσοι ομως εχουμε δει και θα δουμε καλο απο το θεο οχι επειδη αγνοουμε το γιατρο ή φαρμακοποιο αλλα γιατι ο Διαβολος ή το κακο οπως θελετε, υπαρχει εκει που δεν εξηγούνται ολα απο την επιστημη.
Αν κάτι δεν σας ταιριαζει οπως η εκκλησία,συνυπάρχετε μαζι της χωρις να προσπαθείτε να τη αδειαζετε.αδειαζετε.σσεβαστειτε το διαφορετικο

paragrafos είπε...

25 Φεβ 2013, 11:56:00 π.μ. Διαγραφή
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Το κριμα ειναι οτι χρησιμοποιητε στο μπλογκ τη περιπτωση του παιδιου σας που οντως εχει ασθενεια για να εκφρασεται την εμπαθεια αφου το να περνεις ενα περιστατικο-εξαιρεση και να το κραδαινεις σαν κανονα δεν σας κανει αξιοπιστους.
οσοι ομως εχουμε δει και θα δουμε καλο απο το θεο οχι επειδη αγνοουμε το γιατρο ή φαρμακοποιο αλλα γιατι ο Διαβολος ή το κακο οπως θελετε, υπαρχει εκει που δεν εξηγούνται ολα απο την επιστημη.
Αν κάτι δεν σας ταιριαζει οπως η εκκλησία,συνυπάρχετε μαζι της χωρις να προσπαθείτε να τη αδειαζετε.αδειαζετε.σσεβαστειτε το διαφορετικο

19 Μαρ 2015, 11:04:00 μ.μ.
-----------------------

Αγαπητή κυρία ή αγαπητέ κύριε,
Αυτά που λέτε δεν έχουν σχέση με αυτά που γράφω.
Μετά τιμής,
Κάπα